söndag 12 april 2009

Övningskör.

Jag överlevde dagen! Jag och min kusin var ute och övningskörde på en parkering just för att jag skulle lära mig starten och inbromsningen så att det inte blir så där hackigt. Det var andra gången jag försökte mig på det och överhuvudtaget skulle försöka mig på att köra en manuellväxlad bil. Efter tre - fyra försök så gick det grymt bra och då fick han för sig att jag skulle ut och köra på en rakväg. Jag hade aldrig kört på någon högre växel än tvåan så säger han till mig att jag ska växla upp. Förstår ni hur skräckslagen jag var? och speciellt då jag är som jag är. Prestationsångest som bara den! Det slutade dock med att jag svängde in och sa " jag vägrar! jag fattar knappt hur man kör sånna hära bilar" Annars gick det dock himla bra för att vara andra gången bakom ratten på en manuellväxlad bil. Vi ska ut och köra imorgon också, Önska mig lycka till!

Vad har ni gjort en dag som denna? haft en bra påsk?

Inga kommentarer: