fredag 10 april 2009

Om tävlingsdagen

Jag tänkte att jag skulle skriva om tävlingsdagen. Det började med att Jag, Petra och Verran väckte laget vid fyra, genom att slå på tävlingslåten på högsta volym. Moa och Erika började direkt med programmet och dem andra var bara irriterade på oss för att vi väckte dem. Verran började direkt göra klart flätorna på dem som inte hade hunnit få dem gjorda dagen innan. Alla andra packade ihop sina saker och gjorde frukost och så.

Då klockan slog 06:00 så packade vi in oss i bilarna och började åka mot busstationen här i Piteå. Vi kom fram efter inte så många minuter och självklart hade ingenting öppnat då så då tänkte vi som åkte i Verrans bil att vi skulle gå på upptäcktsfärd. Vi hamnade på 7eleven och där var vi i ungefär trettio minuter, Jag gick tillbaka till busstationen och då stod dem andra från laget där och strax därefter kom dem andra som var på 7eleven. Inte länge efter det kom bussen som vi skulle åka med. Vi plockade upp Ebba från Stingers i Antnäs och sen begav vi oss till Luleå för att plocka upp resten av LCD;arna.

När vi kom fram till Hildursborg, Boden så hade vi några timmar på oss att bli klara med sminkningen och frisyrerna. När nästan alla hade fått klart med sminkningen så var vi tvungna att gå och värma upp inför förträningen. Förträningen gick som dem ska gå. Vi satte inte det nästsista bygget och det sista. Inte länge efter det så var det invigning, Jag var nervös vill jag lova er. Så fort man kom ut på golvet så var det inte lika farligt. Det började med Cheerdance, efter ett tag var det Julia. Jag och dem som satt brevid mig skrek som dårar kan jag lova. Sen var det Group stuntens tur. Dem var verkligen grymma! och jag kunde inte sitta ner. När det väl var vår tur att gå ut på mattan så hade jag ont i halsen för att jag hade hejat så mycket på de andra tjejerna. Moa var nog den som var mest nervös och skräckslagen innan vi skulle in på mattan, det såg ut som att hon bara ville försvinna därifrån. Vi kom ut på mattan och man hörde verkligen alla LCD;are. Då kände jag bara "nu jäklar ska vi visa dem att vi fortfarande är bäst!"

Efter att vi hade kört vårt program så släppte pressen, minsta lilla fick mig att börja gråta. Elin från Blizzard kom fram och kramade mig och sa "Fyfan vad bra ni är Alma". Prisutdelningen närmade sig med stormsteg och vi var ganska nervösa. Dem började med tredjeplatsen "På tredje plats ... ACC Typhoons" Jag vart jätte chockad när jag hörde det, Jag minns att jag kollade på Petra och tänkte för mig själv "Va?.. Det var inte vi, vi kan komma vidare till sm!" sen fortsatte dem med "På andra plats .. Stingrays" Jag var fortfarande lika chockad, men ändå jätte glad för deras skull. Dem förtjänade verkligen att gå vidare till Sm. Samtidigt som man själv tänkte "okej, nu gäller det. Antingen vinner vi eller så försvinner vi". "och på första plats i klassen Cheer B senior är .... LCD ICE CLIMBERS" Det kändes som att vi fick vänta hur länge som helst på att få veta ifall vi hade vunnit eller inte. Jag är grymt nöjd över våra resultat i tävlingen, fyra guld! Nu väntar Sm i Nyköping den 21-24 maj. För er som inte visste så var vi med i tidningen i onsdags.

http://www.pitea-tidningen.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=4556531


Är det bara jag som tycker att det är ganska skönt att ha påsklov, Vad ska ni göra under påsklovet?


Jag lyssnade alltid på den här då jag var yngre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dude, Honeybees var efter oss. :P LCDs startordning var Julia, Stingers, vi och sen Honeybees. >.<