måndag 23 mars 2009

Lets go!

Jag har precis kommit hem från Luleå. Vad skönt att det är över, jag har vart så trött hela dagen samtidigt som jag har vart jätet nervös. Bara för att det var så länge sen vi var på Luleå Basket sist. Iallafall så for jag och Emelie till Luleå vid halv tolv träffade Sussir och gick till gymnasiebyn för att vi skulle hämta Emma, fast då hamnade vi en diskussion med en MUF;are vid namn Nihad. Det var ganska så underhållande med tanke på att vårt svar var ungefär "men vadå, vi är Piteå bor. Det kan vi göra sjäääälva" på såndära piteåmål. För er som inte vet vad jag menar så finns det en låt som dem sjunger på piteåmålet och så sjunger dem om saker vi kan göra själva.

Efter att vi hade diskuterat med honom ett tag så försvann Emelie och Emma till någon fotostudio för att prata med någon kille. Under tiden så gick jag och Sussir på stan i Luleå och hade "quality time" efter som att vi inte hade träffats på några månader. Vi träffade allt för mycket folk från apberget, eller åtminstonde såg flera stycken. Jag och Sussir återfann Emelie och Emma efter drygt en timme, då drog vi och åt mat och sen var det Pontushallen som gällde för oss. Efter drygt en kvart så var nästan hela laget där.

Uppvisningen på Luleå gick himla bra förutom att mitt knä har bråkats med mig så tänkte jag "äh, jag går ner på knä iallafall" så skulle jag ställa mig upp och fortsätta dansa, men icke! Det ville inte mitt knä, så det vek sig. Så ramlade jag ihop och vart jätte arg på knät och fortsatte programmet fast än det måste ha sett väldigt galet ut. Sånt får man leva med, speciellt då jag var så osmart och glömde ta med mig mitt knä skydd. Fail Alma. Vårt slutbygge satt inte heller perfekt men det spelar ingen roll, för det var ingen som la märke till det.

Honeybees och Stingers - RYSNINGAR alltså! Gud så bra dem var.
Nu längtar jag efter DM, för nu vet vi alla att programmet sitter som det ska, väck oss mitt i natten och vi kan det, vilken låt, takt, vilket ord det är på i programmet. you name it! ALLT sitters om en smäck. So let's win tonight, eller vad säger ni tjejer?

Nu ska jag gå och packa klart och göra mig klar inför Haparanda imorgon!




Låten jag nämnde tidigare i inlägget

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska inte cheerleaders vara smala?

almatrefärgad sa...

Det där var en jävla dum fråga, nej. Man duger precis som man är!