onsdag 25 mars 2009

Ja, hur ska man ta sig hem till piteå?


Nu dog allt folk för att de flesta ville sova. Och vi andra får tydligen inte prata då för att då blir det världens liv. Denna skola är inte okej. I en av toaletterna har dem inte ens en lampa så dem har tydligen tänkt att man ska gå på toa i mörkret. Man ser verkligen jätte mycket då det är mörkt också. I morgon lär det bli en lång dag, vi ska upp vid halv sju för att äta frukost, alla dem som sover på skolan måste vara ute senast klockan åtta. Mässan öppnar klockan nio för allmänheten ifall ni vill komma och kolla. Det håller på till klockan tre, sen är det all städning som återstår. Jag kan inte påstå att jag ser fram emot det. Galamiddagen var grymt rolig, fin kläddamänniskor,god mat, god efterrätt och rolig underhållning. Det är inte ens säkert att jag tar mig hem i morgon för att hon jag åkte med hit igår (tisdag) lämnade mig och Elin här och drog hem, nu har vi ingen aning om hur vi ska ta oss hem. Inte så jätte snällt mot oss, jag skulle aldrig lämna någon sådär. Vi får väll hoppas på att det finns plats i skolbussen eller om det finns någon som kör bil. En kille som sover i vårt klassrum sa något om att han kanske kunde skjutsa oss, men jag vet inte. Jag tror inte att han kör ända till Piteå för att lämna av oss då han själv bor i Luleå. Jag och Elin satt och pratade med en lärare som jobbar här och hon berättade att det tydligen spökar här. Det kändes ju bra att veta då jag är hur mörkrädd som helst! Nu ska jag ta och lägga mig när sova så att jag orkar stiga upp i morgon. Fast det lär jag ju ändå inte orka göra så att. (Föresten Emelie, om du läser det här så säg att jag inte kommer hinna hem till träningen pga det jag skrev där uppe.)

Inga kommentarer: