måndag 8 juni 2009

inte min vecka

Det här är absolut inte min vecka, Det är nästan lite skrattretande faktiskt!
Jag fick en ny telefon i födelsedagspresent av mamma idag. Jag valde en Sony Ericsson W715 för att den jag egentligen ville ha fanns inte, och dem skulle inte få in den för än om några veckor. Jag vart ju så klart jätte glad över telefonen, när jag kommer hem och ska göra den till "min" så har den ingen täckning och då tänkte jag att det kanske bara var för att jag var inne. Jag försökte söka nät flera gånger, men det gick inte. Jag försökte i flera timmar, men det funkade ändå inte. Iallafall så tyckte mamma att jag ska gå till dem imorgon och höra. Första dagen man har köpt något borde det väll ändå funka?


(bilden är lånad från Google)

3 kommentarer:

Leonard sa...

Det kanske man har, ingen aning! :P

Jo då dom är därifrån :) Jo det måste vara jobbigt att se det, men är det så bara i Banja Luka eller överallt lite?

Jag lär mig typ lite bosniska/kroatiska av dom i skolan :D Jag kan såna enkla fraser typ :P

Leonard sa...

Vill inte säga fel nu men har för mig att nån kommer från Gradacac, och en från gränsen Hrvatska/Bosna, och en från Sarajevo.

Oj det med dom hemlösa barnen är hemskt :(

Jag har lärt mig säga några enkla saker, ex.

Dobro jutro; dobar dan; dobra vecer (det ska vara sånt streck över c tror jag), Kako si?, Ja sam...; Ja se zovem; knjiega (eller knjiga kanske) sånt typ haha :) Och länderna såklart. Bosna i Hercegovina, Hrvatska och Srbija :)

Leonard sa...

Haha :) Gradacac ligger i norra :P

Gjort idag annars då?