torsdag 26 februari 2009

Jag blir så arg!

"Elever ätstrejkar i protest
Mitt under den pågående skolmatskonflikten har två sjundeklasser på Norrmalmskolan inlett en matstrejk. Anledningen är illasmakande skolmat.
- Jag tycker att de politiker som bestämde att skolmaten skulle försämras borde provsmaka den. Men det gör de inte"

Så står det i dagens Piteåtidningen, rätt är det också!
skolmaten har försämrat så grymt mycket sen jullovet, jag har aldrig vart med om sämre skolmat. Just på Strömbackaskolan så har dom förstört varenda maträtt som man kan förstöra, istället för Spagetti och köttfärssås så får vi spagetti och en slags soppliknande sås till, korv som är rå på ena sidan och badar i fett. Eller en vegetarisk version av chili con carne. Vem vet det kanske finns folk som gillar gammalt mörktgult smör och lätt mjölk som inte smakar så speciellt bra. Jag gillar det då inte iallafall och jag tror att det är fler än bara jag som tycker så.

Inga kommentarer: