fredag 1 maj 2009

Valborg

Dagen igår alltså, den var helt galen! Vi slutade skolan halv tio för att vi inte hade någon samhälls så då gick jag in till stan och träffade Tina för att vi skulle fixa några saker. Vi blev sittandes i stan i minst fyra timmar för att några personer aldrig kom. Efter att dem kommit till stan så var planen egentligen att jag skulle fara hem och ta det lugnt efter som att jag har feber, men då tänkte jag att jag kan ju inte sitta hemma helt själv på valborg, så jag följde med Tina hem till henne och gjorde oss klara inför fest på Durrnäs. Själv skulle jag inte dricka pågrund av två anledningar. Ett; jag är sjuk och har feber, två; vi får inte dricka en månad innan tävling och eftersom att det är mindre än en månad till tävling så är det ingen alkohol för oss.

Tinas mamma släppte av oss på Statiol för att vi skulle möta Tinas kompis där. Vi han bara vara på den där festen i drygt en timme sen skulle vi gå till Badhusparken för att göra något, efter som att jag inte drack fick jag hjälpa två fyllon. Det var en tjej som spydde och halvt däckade då vi var i Badhusparken så ringde jag hennes mamma och bad henne komma och hämta sig dotter. I samma veva så for Tina hem och jag for hem. När jag kom till mitt område där jag bor så tänkte jag att "jag kan ju inte gå in klockan åtta på valborg". Så jag ringde Lina och frågade vad hon höll på med. Hon sa att jag skulle gå hem till henne och vara med hennes mamma tills hon kom hem. Jag han bara komma innanför dörren så kom deras granne och hans flickvän och två vänner till honom. Inte allt lång tid efter det så kom det fler människor från skolan. Så vi satt där i Linas kök och sjöng många låtar, som tillexempel Magnus Uggla, Black Ingvars. Lina och kompaniet kom inte många minuter efter.

Jag träffade en trevlig person där, som sa att han kände igen mig. Jag tyckte inte att det var så speciellt konstigt med tanke på att vi hade träffat honom och hans vänner tidigare den dagen. Så berättade han att det inte var därifrån och så frågade han ifall jag hade Apberget och då kom han på att det var därifrån han kände igen mig. Han och hans vän var allt bra trevliga. Lina och Erika jävlades med mig hela kvällen, jag förstår faktiskt inte det roliga med det. Det var iallafall en lyckad kväll.

Inga kommentarer: