måndag 4 maj 2009

helg.

De flesta av er har säkert redan läst om min valborg, så nu tänkte jag berätta om dom andra dagarna i helgen. På Fredagen satt jag på balkongen med datorn i knät och var allmänt snygg i solen, efter några timmar så var det dags att göra sig klar. Jag skulle tydligen på middag hos min moster och där blev jag sittandes i några timmar, när jag väl kom hem så gick jag och la mig. Jag orkade inte göra så mycket mer pågrund av febern. När jag höll på att somna så fick jag sms av en person jag träffade på valborg, och han ville att jag skulle ringa upp. Det kunde jag inte göra, för jag hade inga pengar på telefonen. Strax efter det somnade jag och jag kan lova er att det var grymt skönt att sova då, med andra ord så hände det inte mycket alls på fredagen.

När lördagen kom så var det egentligen tänkt att jag skulle spela lasergame med Emelie, Katti och några killar som Katti känner. Mamma tyckte inte att jag skulle göra det efter som att jag hade 38 graders feber. När klockan slog ett så blev jag hämtad av min kusin för han bad mig hjälpa till och kratta deras gård. Snäll som jag är tänkte jag att jag kunde göra det efter som att han ska hjälpa mig i Luleå på onsdag, i samma veva blev det bestämt att Sussir skulle komma till Piteå. Vi for och hämtade henne på busstationen vid fyra tiden och sen bar det av hemåt, där vi gjorde oss klara för cruisingen som var här. Efter några timmar så gick vi in till stan och väntade på Jens och jätte många andra människor. Jag träffade "Kent" killen från valborg, jag berättade att jag hade sett honom och hans bil då den la av i en korsning. "Kent" sa att när han läste mitt sms så hade han hoppats på att jag inte såg det, men det gjorde jag! jag kunde verkligen inte låta bli att skratta.

Jag och Sussir satt på en bänk och väntade. Då såg jag att killen vi träffade i Haparanda var här, så då gick vi dit och pratade med honom. Då visade det sig att jag hade vart på samma fest som hans kusin i torsdags och en annan kille som var där har jag haft på msn ett tag nu och jag har pratat ganska mycket med honom, men jag har aldrig träffat honom eller så. Så det var kul att få träffa honom. Inte allt många minuter efter det kom Sara och pratade med oss. Det roliga med det hela var att jag kände alla dem som dessutom kände varandra utan att vi ens visste om det. Det var helt galet det där!

Ungefär två och en halv timme senare kommer Jens och hans vänner.
Det var ganska roligt att få träffa honom igen, det var alldeles för länge sen vi sågs. Jag stod och pratade med honom ganska länge, tills min mor vart arg på mig för att jag var inne i stan då jag hade 38 graders feber. Hade jag fått bestämma så hade jag stannat i stan ett bra tag till, När jag väl kom hem så berättade jag om alla galenskaper jag hade sett påvägen hem. Mamma förstod inte riktigt det roliga med att göra som dem jag berättade om hade gjort.

Jag blev väckt 06:52 på söndagen av att "Puttinutt" ringde mig. Han sa inte alls mycket, vi pratade mest om varför man sov vid den tiden på morgon, Efter några minuter så lät han mig fortsätta sova. Men då var jag pigg så jag ville fortsätta prata, "Puttinutt" tyckte att jag skulle fortsätta sova, så då fick det bli så. Senare på dagen ringer Elin mig och tycker att jag ska gå med henne in till stan. Efter som att jag är så snäll så följde jag med, Sen som vanligt så har jag ju träning och dylikt på söndagar. Så då jag kom hem från staden så var det bara att göra sig klar för träningen.

och nu mina vänner så ska jag berätta för att jag mår sämre än sämst. Fråga mig inte varför, Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Idag ska jag iallafall baka tårta med Maria som en försenad tradition vi har..

1 kommentar:

Anonym sa...

sv: Bara sånt som legat under ytan och grott under en rätt lång tid, som nu svämmade över när jag läste en del saker idag och igår.